duminică, 8 septembrie 2024

8, Duminică - zidire, 1

Zidire, seara Predică, 1 Cronici 21:1-18, mesaj transmis prin Aurelian-Băleni Descarcă MP3
... 1 Cronici 21:1. Satana s-a sculat impotriva lui Israel si a atatat pe David sa faca numaratoarea lui Israel. 2. Si David a zis lui Ioab si capeteniilor poporului: "Duceti-va de faceti numaratoarea lui Israel, de la Beer-Seba pana la Dan, si spuneti-mi, ca sa stiu la cat se ridica numarul poporului." 3. Ioab a raspuns: "Domnul sa faca pe poporul Lui inca de o suta de ori pe atat! Imparate, domnul meu, nu sunt ei toti slujitori ai domnului meu? Dar pentru ce cere domnul meu lucrul acesta? Pentru ce sa faci pe Israel sa pacatuiasca astfel?" 4. Imparatul a staruit in porunca pe care o dadea lui Ioab. Si Ioab a plecat si a strabatut tot Israelul; apoi s-a intors la Ierusalim. 5. Ioab a dat lui David cartea numaratorii poporului: in tot Israelul erau o mie de mii si o suta de mii de barbati in stare sa scoata sabia, iar in Iuda erau patru sute saptezeci de mii de barbati in stare sa scoata sabia. 6. Intre ei n-a numarat si pe Levi si Beniamin, caci porunca imparatului i se parea o uraciune. 7. Porunca aceasta n-a placut lui Dumnezeu, care a lovit pe Israel. 8. Si David a zis lui Dumnezeu: "Am savarsit un mare pacat facand lucrul acesta! Acum, iarta faradelegea robului Tau, caci am lucrat in totul ca un nebun!" 9. Domnul a vorbit astfel lui Gad, vazatorul lui David: 10. "Du-te si spune lui David: "Asa vorbeste Domnul: "Iti pun inainte trei urgii; alege una din ele, si te voi lovi cu ea." 11. Gad s-a dus la David si i-a zis: "Asa vorbeste Domnul: "Primeste: 12. sau trei ani de foamete, sau trei luni in timpul carora sa fii nimicit de potrivnicii tai si atins de sabia vrajmasilor tai, sau trei zile in timpul carora sabia Domnului si ciuma sa fie in tara, si ingerul Domnului sa duca nimicirea in tot tinutul lui Israel. Vezi acum ce trebuie sa raspund Celui ce ma trimite." 13. David a raspuns lui Gad: "Sunt intr-o mare stramtorare! Sa cad in mainile Domnului, caci indurarile Lui sunt nemarginite; dar sa nu cad in mainile oamenilor!" 14. Domnul a trimis ciuma in Israel, si au cazut saptezeci de mii de oameni din Israel. 15. Dumnezeu a trimis un inger la Ierusalim, ca sa-l nimiceasca; si, pe cand il nimicea, Domnul S-a uitat si I-a parut rau de raul acesta; si a zis ingerului care nimicea: "Destul! Acum, trage-ti mana inapoi!" Ingerul Domnului statea langa aria lui Ornan, iebusitul. 16. David a ridicat ochii si a vazut pe ingerul Domnului stand intre pamant si cer si tinand in mana sabia scoasa si intoarsa impotriva Ierusalimului. Atunci David si batranii, inveliti cu saci, au cazut cu fata la pamant. 17. Si David a zis lui Dumnezeu: "Oare n-am poruncit eu numaratoarea poporului? Eu am pacatuit si am facut raul acesta; dar oile acestea, ce au facut oare? Doamne Dumnezeul meu, mana Ta sa fie, dar, peste mine si peste casa tatalui meu si sa nu piarda pe poporul Tau!" 18. Ingerul Domnului a spus lui Gad sa vorbeasca lui David sa se suie sa ridice un altar Domnului in aria lui Ornan, iebusitul. ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu