duminică, 24 decembrie 2023

24, Duminică - zidire, 2

Zidire, seara Predică, Luca 1:26-55, mesaj transmis prin Liviu Grosu Descarcă MP3
... 26. In luna a sasea, ingerul Gabriel a fost trimis de Dumnezeu intr-o cetate din Galileea, numita Nazaret, 27. la o fecioara logodita cu un barbat, numit Iosif, din casa lui David. Numele fecioarei era Maria. 28. Ingerul a intrat la ea si a zis: "Plecaciune, tie, careia ti s-a facut mare har; Domnul este cu tine, binecuvantata esti tu intre femei!" 29. Tulburata foarte mult de cuvintele acestea, Maria se intreba singura ce putea sa insemne urarea aceasta. 30. Ingerul i-a zis: "Nu te teme, Marie; caci ai capatat indurare inaintea lui Dumnezeu. 31. Si iata ca vei ramane insarcinata si vei naste un Fiu, caruia Ii vei pune numele Isus. 32. El va fi mare si va fi chemat Fiul Celui Preainalt; si Domnul Dumnezeu Ii va da scaunul de domnie al tatalui Sau David. 33. Va imparati peste casa lui Iacov in veci, si Imparatia Lui nu va avea sfarsit." 34. Maria a zis ingerului: "Cum se va face lucrul acesta, fiindca eu nu stiu de barbat?" 35. Ingerul i-a raspuns: "Duhul Sfant Se va cobori peste tine, si puterea Celui Preainalt te va umbri. De aceea Sfantul care Se va naste din tine, va fi chemat Fiul lui Dumnezeu. 36. Iata ca Elisabeta, rudenia ta, a zamislit si ea un fiu la batranete; si ea, careia i se zicea stearpa, este acum in a sasea luna. 37. Caci niciun cuvant de la Dumnezeu nu este lipsit de putere. 38. Maria a zis: "Iata, roaba Domnului; faca-mi-se dupa cuvintele tale!" Si ingerul a plecat de la ea. 39. Maria s-a sculat chiar in zilele acelea si a plecat in graba spre munti, intr-o cetate a lui Iuda. 40. A intrat in casa lui Zaharia si a urat de bine Elisabetei. 41. Cum a auzit Elisabeta urarea Mariei, i-a saltat pruncul in pantece, si Elisabeta s-a umplut de Duhul Sfant. 42. Ea a strigat cu glas tare: "Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau. 43. Cum mi-a fost dat mie sa vina la mine maica Domnului meu? 44. Fiindca iata, cum mi-a ajuns la urechi glasul urarii tale, mi-a saltat pruncul in pantece de bucurie. 45. Ferice de aceea care a crezut; pentru ca lucrurile care i-au fost spuse din partea Domnului se vor implini." 46. Si Maria a zis: "Sufletul meu mareste pe Domnul 47. si mi se bucura duhul in Dumnezeu, Mantuitorul meu, 48. pentru ca a privit spre starea smerita a roabei Sale. Caci iata ca de acum incolo, toate neamurile imi vor zice fericita, 49. pentru ca Cel Atotputernic a facut lucruri mari pentru mine. Numele Lui este sfant, 50. si indurarea Lui se intinde din neam in neam peste cei ce se tem de El. 51. El a aratat putere cu bratul Lui; a risipit gandurile pe care le aveau cei mandri in inima lor. 52. A rasturnat pe cei puternici de pe scaunele lor de domnie, si a inaltat pe cei smeriti. 53. Pe cei flamanzi i-a saturat de bunatati, si pe cei bogati i-a scos afara cu mainile goale. 54. A venit in ajutorul robului sau Israel, caci Si-a adus aminte de indurarea Sa - 55. cum fagaduise parintilor nostri - fata de Avraam si samanta lui in veac." ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu