duminică, 15 ianuarie 2023

15, Duminică - zidire

Zidire, seara Predică, Rut 2:1-12, mesaj transmis prin Novac Prică Descarcă MP3
... Rut 2:1. Naomi avea o ruda dupa barbat. Acesta era un om foarte bogat, din familia lui Elimelec, si se numea Boaz. 2. Rut, moabita, a zis catre Naomi: "Lasa-ma, te rog, sa ma duc sa strang spice de pe campul aceluia inaintea caruia voi capata trecere." Ea i-a raspuns: "Du-te, fiica mea." 3. Ea s-a dus intr-un ogor sa stranga spice pe urma seceratorilor. Si s-a intamplat ca ogorul acela era al lui Boaz, care era din familia lui Elimelec. 4. Si iata ca Boaz a venit din Betleem si a zis seceratorilor: "Domnul sa fie cu voi!" Ei au raspuns: "Domnul sa te binecuvanteze!" 5. Si Boaz a zis slujitorului insarcinat cu privegherea seceratorilor: "A cui este tanara aceasta?" 6. Slujitorul insarcinat cu privegherea seceratorilor a raspuns: "Este o tanara moabita, care s-a intors cu Naomi din tara Moabului. 7. Ea a zis: "Da-mi voie sa strang si sa culeg spice dintre snopi, ramase pe urma seceratorilor." Si de azi dimineata, de cand a venit, a stat in picioare pana acum si nu s-a odihnit decat o clipa in casa." 8. Boaz a zis catre Rut: "Asculta, fiica, sa nu te duci sa culegi spice in alt ogor; sa nu te departezi de aici si ramai cu slujnicele mele. 9. Uita-te unde vor secera pe camp si du-te dupa ele. Am poruncit slugilor mele sa nu se atinga de tine. Si cand iti va fi sete, sa te duci la vase si sa bei din ce vor scoate slugile." 10. Atunci ea s-a aruncat cu fata la pamant si i-a zis: "Cum am capatat eu trecere inaintea ta, ca sa te ingrijesti de mine, o straina?" 11. Boaz i-a raspuns: "Mi s-a spus tot ce ai facut pentru soacra ta, de la moartea barbatului tau, si cum ai parasit pe tatal tau si pe mama ta si tara in care te-ai nascut, ca sa mergi la un popor pe care nu-l cunosteai mai inainte. 12. Domnul sa-ti rasplateasca ce ai facut, si plata sa-ti fie deplina din partea Domnului Dumnezeului lui Israel sub ale carui aripi ai venit sa te adapostesti!" ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu