duminică, 23 octombrie 2022

23, Duminică - zidire

Zidire, seara Predică, Genesa 45:1-15, mesaj transmis prin Nelu Osiac Descarcă MP3
... Geneza 45:1. Iosif nu s-a mai putut stapani inaintea tuturor celor ce-l inconjurau. Si a strigat: "Scoateti afara pe toata lumea." Si n-a mai ramas nimeni cu Iosif, cand s-a facut cunoscut fratilor sai. 2. A izbucnit intr-un plans asa de tare ca l-au auzit egiptenii si casa lui faraon. 3. Iosif a zis fratilor sai: "Eu sunt Iosif! Mai traieste tatal meu?" Dar fratii lui nu i-au putut raspunde, asa de incremeniti ramasesera inaintea lui. 4. Iosif a zis fratilor sai: "Apropiati-va de mine." Si ei s-au apropiat. El a zis: "Eu sunt fratele vostru Iosif, pe care l-ati vandut ca sa fie dus in Egipt. 5. Acum, nu va intristati si nu fiti mahniti ca m-ati vandut ca sa fiu adus aici, caci ca sa va scap viata m-a trimis Dumnezeu inaintea voastra. 6. Iata sunt doi ani de cand bantuie foametea in tara; si inca cinci ani nu va fi nici aratura, nici seceris. 7. Dumnezeu m-a trimis inaintea voastra ca sa va ramana samanta vie in tara si ca sa va pastreze viata printr-o mare izbavire. 8. Asa ca nu voi m-ati trimis aici, ci Dumnezeu; El m-a facut ca un tata al lui faraon, stapan peste toata casa lui si carmuitorul intregii tari a Egiptului. 9. Grabiti-va de va suiti la tatal meu si spuneti-i: "Asa a vorbit fiul tau Iosif: "Dumnezeu m-a pus domn peste tot Egiptul; coboara-te la mine si nu zabovi! 10. Vei locui in tinutul Gosen si vei fi langa mine tu, fiii tai si fiii fiilor tai, oile tale si boii tai si tot ce este al tau. 11. Acolo te voi hrani, caci vor mai fi inca cinci ani de foamete; si astfel nu vei pieri tu, casa ta si tot ce este al tau. 12. Voi vedeti cu ochii vostri, si fratele meu Beniamin vede cu ochii lui ca eu insumi va vorbesc. 13. Istorisiti tatalui meu toata slava pe care o am in Egipt si tot ce ati vazut; si aduceti aici cat mai curand pe tatal meu." 14. El s-a aruncat pe gatul fratelui sau Beniamin si a plans; si Beniamin a plans si el pe gatul lui. 15. A imbratisat, de asemenea, pe toti fratii lui, plangand. Dupa aceea, fratii lui au stat de vorba cu el. ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu